پرسپولیس موزیک

ساخت وبلاگ
چکیده : آهنگ های شاد... با عنوان : تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی بخوانید :

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

همانگونه که می دانیم تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی معتبر و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها دانش آموز را بر می انگیزد تا بیاموزد که چگونه یاد بگیرد.

توسعه ،ارتقا ظرفیت و توان کاری در سازمان مدرسه، نیازمند فراگیری مهارت های تازه و ایجاد و هماهنگی مدل های ذهنی جدید از جمله تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی است. این در حالی است که کارکردهای سنتی نظام تعلیم و تربیت تاکنون به شکل پیوسته و متمرکز ، به دنبال مفاهیمی نظیر: محفوظات ، انتقال و توسعه ی فرهنگ و دانش اطلاعات ، اجتماعی کردن ، تحکیم اخلاق فردی و اجتماعی ، تسهیل تربیت شهروندی و نظایر آن بوده است. امّا امروزه، علاوه بر لزوم تقویت برخی از این محورها، بازنگری و البته ردّ مقوله هایی چون: پرداختن صرف به محفوظات، کارکردهای نوینی برای آموزش و پرورش تعریف شده است.

 

انتظارات جدید از آموزش و پرورش

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ، تسهیل شرایط یادگیری مداوم و مادام العمر، توسعه ی مهارت های یادگیری، ارتقای مسئولیت پذیری ، خودآگاهی، تفکّر خلّاق و نقّاد و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها لذا با این رویکرد، انتظارات جدیدی از آموزش و پرورش مطرح می گردد، از جمله: تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی  – افزایش دانش آموزان در فرآیند یاددهی – یادگیری، گسترش اختیار اولیا در حوزه ی آموزش و پرورش، افزایش تناسب آموزش ها با واقعیت های زندگی، برنامه های منعطف و پاسخگو به سلایق مختلف ، احترام بیشتر به مختصات بومی و منطقه ای و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها از این رو بحث باز اندیشی اهداف که به طور مستمر موجب تغییر در ساختار ، برنامه ها، نقش ها و شیوه ها می گردد، ضروری به نظر می رسد. نظرسنجی ها، تدوین برنامه های دانش آموز محور،تعامل با خانواده ها و نهادهای پیرامونی ، تربیت انسان های پژوهش گر و بازنگری روش های تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها از آموخته های دانش آموز، به شکل ویژه و همگام با تغییرات فزاینده کنونی مورد توجّه قرار می گیرد.

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی در نظام آموزش و پرورش

نظام آموزش و پرورش (به عنوان یک مجموعه کل) از اجزا و عناصر درهم تنیده ای برخوردار است و برای ایجاد هر گونه تغییر و تحوّل در این نظام ، آگاهی از تاثیرات بعضاً متقابل و گسترده ی این اجزا با عناصر اساسی لازم است. یکی از این اجزا، تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی است و اعتبار بخشی بیش از پیش و تغییر در این نظام، امری حساس تلقی شود، چرا که تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر برای قضا و تصحیح، تصمیم درست و اقدام آگاهانه است. به عبارت دیگر تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ، دانش آموز را بر می انگیزد تا بیاموزد که چگونه یاد بگیرد. در چنین رویکردی، یادگیرنده تبدیل به فردی فعال،ریسک پذیر و محقق می شود که به طور دائم از تدریس بهره می گیرد.

منبع : https://moallemblog.com/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C/

...
نویسنده : ممود بازدید : 420 تاريخ : دوشنبه 15 بهمن 1397 ساعت: 17:17
چکیده : آهنگ های شاد... با عنوان : بازیابی رمز جیمیل بخوانید :

بسیاری از اطلاعات ما در حسابهای گوگل نگهداری میشوند این اطلاعات شامل اطلاعات پروفایل، مراحل بازیهایی که آنهارا پشت سرگذاشته ایم، صندوق پستی ما و … همه و همه وابسته به جیمیلی است که در دستگاه خود ثبت میکنیم و حال اگر رمز ورود آن را از یاد ببریم و یا ناخواسته رمز ما بدست دیگری افتد باید به راه بازیابی آن را بدانیم تا به کمک آن به اطلاعات خود دست یابیم. در این آموزش مراحل بازیابی رمز جیمیل بصورت تصویری توضیح داده خواهد شد پس همراه ما باشید.


مراحل بازیابی رمز عبور:

1

 

ابتدا وارد سایت www.gmail.com شوید و سپس نام کاربری یا همان ایمیل خود را وارد نمایید.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

2

چون رمز خود را فراموش کرده اید روی گزینه ی فراموشی رمز عبور بزنید.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

3

اکنون به صفحه ی زیر منتقل میشوید که باید گزینه ی مربوطه را انتخاب کنید.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

4

 

در این صفحه سه گزینه قرار دارد که اولین آن مربوط به فراموشی رمز عبور است،دومین گزینه برای فراموشی نام کاربری و سومین گزینه برای سایر مشکلات هنگام کار با جیمیل است که با انتخاب هریک از آنها باید ایمیل پشتیبان را وارد کنید.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

5

اگر رمز عبورتان را فراموش کرده اید باید گزینه ی اول را انتخاب کنید و ایمیل پشتیبان را وارد نمایید.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

6

در این مرحله ممکن است از شما متن درون تصویر را بخواهد که باید آنرا بدقت وارد نمایید.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

7

اکنون باید آخرین پسوردی که درخاطرتان هست را در کادر وارد کنید و در صورتیکه به طور کلی پسورد یادتان نیست میتوانید روی گزینه ی Idon't know بزنید تا از طریق دیگری رمزتان را بازیابی نمایید.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

8

اکنون شماره تلفنی را که هنگام ساخت جیمیل معرفی کرده بودید در کادر مربوطه وارد نمایید و در صورت فراموشی شماره تلفن روی گزینه ی different way بزنید.دقت داشته باشید که دورقم انتهای شماره برای راهنمایی شما ذکر شده تا به یاد آورید کدام خط خود را وارد کرده بودید.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

9

در این صفحه باید به دو سوال مطرح شده پاسخ دهید، سوال اول در باره ی آخرین تاریخی است که از این اکانت استفاده شده و سوال دوم مربوط به زمان ساخت اکانت میباشد که میتوانید به طور تقریبی سوالات را پاسخ دهید و به مرحله ی بعد بروید.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

10

اکنون به ایمیل پشتیبان که قبلا وارد کرده اید یک ایمیل بازنشانی گذر واژه ارسال میشود.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

11

با کلیک روی لینک موجود در ایمیل میتوانید رمز تازه ای برای خود انتخاب نمایید.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

در دو کادر بالا رمزجدید خود را وارد نمایید و از این پس با رمزجدید و نام کاربری خود وارد صندوق پستی تان شوید.

در صورتیکه حتی نام کاربری خود را فراموش کرده اید طبق روش زیر عمل کنید :

1

اگر حتی نام کاربری خود را نیز نمیدانید میتوانید از قسمت قبلی گزینه ی مربوط به Useame را انتخاب نمایید.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

2

اکنون باید روش بازیابی نام کاربریتان را تعیین نمایید.

  • یا از طریق آدرس ایمیل: ایمیل پشتیبان را وارد نمایید.
  • یا از طریق تلفن: تلفن پشتیبان را وارد کنید و سپس تعیین کنید که از طریق پیامک برایتان کد ارسال شود یا از طریق تماس تلفنی.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

  • همچنین در انتهای همین صفحه باید نام و فامیل صاحب اکانت وارد شود (باید با اطلاعات هنگام ثبت نام مطابقت کند)
3

سپس گزینه ی ثابت کنید که ربات نیستید را تیک بزنید و به مرحله ی بعد بروید.

آموزش کامل بازیابی رمز عبور جیمیل در اندروید + تصاویر

اکنون کد امنیتی را در کادر صفحه ی بعد وارد کنید تا به نام کاربری خود دست یابید.

منبع

...
نویسنده : ممود بازدید : 403 تاريخ : دوشنبه 15 بهمن 1397 ساعت: 17:15
چکیده : آهنگ های شاد... با عنوان : قیمت تور دبی بخوانید :

دبی شهر مدرن و پر طرفدار در سراسر دنیا در بین گردشگران جهان است که به شهری جهانی و مرکز تجاری غرب آسیا نیز نامگذاری شده است و از همین علت سالانه بسیاری از مردم از نقاط مختلف دنیا بخصوص مسافرانی که با تور دبی به این شهر لوکس سفر می کنند .

 

این کلان شهر لوکس و مدرن ، پرجمعیت ترین شهر در امارات متحده عربی می باشد و درست در جنوب غربی خلیج همیشه فارس ما واقع شده است . 


در ضمن در فهرست مقالات مرتبط با دبی ، قبلا اطلاعات و مقالات بسیاری اعم از آب و هوا دبی ، مناطق گردشگری دبی ، مراکز خرید دبی ، رستوران های معروف دبی  و ... برایتان شرح دادیم و حالا در ادامه این مقالات می خواهیم هزینه تور دبی بنا به درخواست شما گردشگران برایتان تخمین بزنیم تا دقیق تر و راحت تر برنامه ریزی خرید خود را را انجام دهید . 

 

قیمت تور دبی بستگی به نوع پرواز و هتل دارد

 

خدمات تور دبی

شما عزیزان اگر اهل مسافرت و علاقه ‌مند به گردشگری در دبی هستید ، حتما تاکنون کلماتی از قبیل تور مسافرتی ، بسته سفر ، تور لیدر ، انواع تور ، آژانس مسافرتی ، آژانس هواپیمایی و عبارت ‌ها و اصطلاح‌ های مشابه دیگری از جمله تور ارزان دبی و یا قیمت تور دبی را در زندگی روزمره خود شنیده باشید که جالب است بدانید هر یک از این اصطلاحات و کلمات می‌ تواند به صورت تخصصی تعریفی جالب و خاص داشته باشد که شاید اطلاعات شما در آن کامل نباشد .


ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با تور و انواع مختلف آن آشنا سازیم ، با ما همراه باشید .


مزایای استفاده از تور 

 

شما گردشگران تور دبی مهم است بدانید که : سفر دسته جمعی ، آشنایی اعضای گروه با یکدیگر ،  آشنا شدن با مکان های جدید و دیدنی و کسب اطلاعات مفید در سفر اعم از اطلاعات تاریخی ،کشاورزی ، فرهنگی و ... از مزایای استفاده از تور بخصوص تور ارزان دبی می باشد .

 

تور دبی

 

همچنین شما در سفر به این شهر این امکان را دارید تا با شهر دبی ، مراکز خرید دبی ، رستوران های معروف دبی ، مناطق گردشگری دبی ، بازار طلا دبی ، پارک های آبی دبی ، فرودگاه بین المللی دبی و خیلی از جاذبه های لوکس و مدرن شهر دبی را از نزدیک ببینید و به آنجا برید و کلی لذت ببرید .

 

ضمنا جالب است که در سفر به دبی ، برایتان اتفاقات بسیار خوب در این تورهای مسافرتی رقم خواهد خورد که باعث دوستی و روابط با آدم های مختلف می شود . جالب است بدانید در این تورها به دلیل آشنایی با مسافران سبب ارتباطات دوستی ، کاری و حتی تجاری متعددی شده است .

 

خدمات تورها 

 

تورها خدماتی اعم از اخذ بلیط و ویزا ، رزرو هتل ، برنامه سفر ، راهنمای تور ، بیمه مسافرتی ترانسفر از فرودگاه به هتل و بلعکس ، برنامه های گشت و گذار مشخص شده و سایر خدمات که معمولا به نحوه قرارداد شما با آژانس هواپیمایی شما در کشور مبدا و مقصد بستگی دارد را داراست . 


تور در لغت به معنای " گشت و سیاحت " است و در اصطلاع عامه مردم ، صنعت گردشگری تور به‌ عنوان مجموعه‌ ای از موارد سفر شامل اقامت ، حمل و نقل ، غذا ، گشت و گذار و ... در میان گردشگران نامبرده می شود که از طرف آژانس هواپیمایی شما عزیزان با لیدر تور یا تورگردان ، برای فرد یا افرادی که گروه گردشگران نامیده می شود در قالب یک بسته سفر به شما ارائه می ‌گردد .

 

در ضمن در چارچوب این مجموعه ، فعالیت ‌های روزانه گروه ، مسیر و برنامه سفر به مدیریت لیدر تور شما طراحی و تنظیم میشود تا با خیال آسوده به تفریحات و لذت بردن در سفرتان بپردازید . 

 

انواع تور مسافرتی

انواع تور را می توان از دیدگاههای مختلفی تقسیم بندی کرد ، از یک دیدگاه ، اگر برنامه سفر را برای گردشگران تور دبی به طوری تنظیم شود که آن‌ها یک سفر دسته جمعی را در تعامل و ارتباط صمیمانه با یکدیگر تجربه کنند که در اصطلاح به این تور ، تور گروهی و یا  (Group Tour) می گویند .

 

در چنین مواقعی ، گردشگران تنها از خدمات تعبیه شده ای که از طرف لیدر تور ، مثل حمل و نقل هوایی یا هتل بهره مند نمیشود ،  بلکه در طول سفر خود با افراد دیگر حرکت کرده ، برنامه ‌ای به ‌نسبت یکسان را با یکدیگر تجربه می‌ کنند و از بودن در کنار هم در قالب یک گروه همراه استفاده و لذت می برند .


جالب است بدانید که اگر گردشگر تور دبی تنها از خدماتی اعم از حمل و نقل هوایی ، ترانسفر فرودگاهی و هتل استفاده کند و بدون اینکه ارتباط خاصی میان آن و لیدر تور باشد سفر خود را شروع کند به این تور، تور مستقل ( Independent Tour ) گفته می شود .


و در آخر یک نوع تور دیگر نیز داریم که با عنوان : تور سفارشی (Customized Tours) شناخته می شود در این تور گردشگران از پیش با هم آشنا نیستند ، اما در پایان این تور با هم دوستان صمیمی خواهید شد و کلی تجربه خاص و تکرار نشدنی در کنار هم داشته اند .

 

در تورهای سفارشی ، گروهی از گردشگران تور دبی ارزان که مشتاق هستند با یکدیگر مقصد یا مقاصد خاصی را با برنامه ‌دقیق و معین با هم بازدید کنند ، نماینده ‌ای را برای خود انتخاب می‌کنند تا بنا به سلیقه و علاقه این گروه گردشگر ، بسته سفری را که می خواهند را به لیدر تور سفارش می دهند .

 

خدمات تور دبی

منبع

...
نویسنده : ممود بازدید : 362 تاريخ : دوشنبه 15 بهمن 1397 ساعت: 16:14
چکیده : آهنگ های شاد... با عنوان : گردشگری چین بخوانید :

دیوار چین ‏‏ ‏‏‎

‏ دیوار بزرگ چین یکی از شاهکارهای معماری بشر است و با خرید تور چین حتما ارزش دیدن دارد. این دیوار مانند یک اژدهای عظیم، به طول 6700 کیلومتر از میان صحراها، چمنزارها، ‏کوه ها و فلات ها، از غرب تا شرق کشور چین عبور کرده است. این دیوار حدود ۲۷۰۰ سال پیش ساخته شده است. این دیوار عظیم الجثه در اصل ‏در ایالات "یان"، "زائو" و "کین" در فصول مختلف سال در برابر هجوم لشگر های متخاصم، همانند یک دیواره دفاعی و یک اثر نفوذ ناپذیر، ‏برای جلوگیری از یورش قبیله های وحشی به شهرها ساخته شده است. در ساختن این دیوار، از مصالح و نیروهای انسانی بیشماری از جمله ‏سربازان، زندانیان و مردم بومی استفاده شده است. دیوار چین سمبل و نشانه بارزی از خرد، پشتکار و سر سختی مردم چین است. اما یکی از ‏نکات جالب توجه که در ساخت این دیوار وجود دارد، استفاده از آرد برنج در ساختار آجرهای آن است. به این شکل که معماران و طراحان دیوار ‏چین برای آنکه به آجرهای دیوار استحکام بیشتری ببخشند، به ترکیبات سازنده آن، آرد برنج نیز افزودند تا دوام و قدرت دیوار را افزایش ‏دهند. قسمت اعظم این دیوار که امروزه شاهد آن هستیم، در زمان امپراطوری "مینگ" ساخته شد. که از گذرگاه ‏shanhaiguan‏ در شرق چین ‏شروع شده و تا گذرگاه ‏jiayuguan‏ در غرب ادامه دارد که در این میان از استان های ‏Liaoning ‎، ‏Hebei ‎، ‏Beijing ‎، ‏Tianjin ‎، ‏Shanxi ‎، ‏Inner Mongolia ‎، ‏Ningxia ‎، ‏Shaanxi‏ و ‏Gansu‏ عبور می کند.‏

دیوار چین که یکی از هفت اعجاز جهان شمرده می شود ، در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی در ‏قدیم است . این دیوار در نقشه جغرافیایی چین 7000 کیلومتر امتداد یافته است. در تاریخ دو هزار و اندی ساله چین، حکمرانان دوران مختلف ‏به ساخت دیوار چین پرداختند . تا اینکه طول دیوار به 50 هزار کیلومتر رسید. این میزان معادل گردش به دور کره زمین است . دیواری که اکنون مردم مشاهده می کنند ، دیوار متعلق به سلسله مینگ (سال 1368 – سال 1644 ) است از غرب به دروازه " جایو گوان " در ‏استان گان سو چین و از شر ق به ساحل رود یالو جیان در استان لیائو نینگ در شمال شرقی چین منتهی می شود و درمیان آن 9 استان- شهر و ‏ناحیه خود مختار به طول 7300 کیلومتر وجود دارد و مردم آن را دیوار طولانی می نامند. . دیوار چین معمولا با آجرهای بزرگ و سنگ مستطیل ‏ساخته شده و در وسط آن خاک و خرده سنگ ریخته شده و ارتفاع آن 10 متر است در پهنای دیوار برای عبور چهار اسب کافی است و در یک ‏ردیف عرض آن 4 -5 متر است تا در زمان انتقال غلات و سلاحها مشکلی ایجاد نشود . دیوار چین تجسم درایت و رنج و زحمت میلیونها چینی ‏در دوره باستان چین است . این اثر پس ازهزاران سال از بین نرفته و دارای دلربایی فناناپذیر و سمبل روحیه ملیت چین است . این بنای عظیم را از فضا و با چشم غیر مسلح در زمانی که سطح جو از غبار و سطح زمین از ابر عاری باشد می توان دید.‏ ‏‏ ‏‏‏

‎جاذبه های گردشگری چین

‎جاذبه های گردشگری چین

‎جاذبه های گردشگری چین

میدان تیان آن من ‏ ‏‏ ‏‏‎

‏ این میدان در مرکز شهر پکن قرار گرفته است و به عنوان بزرگترین میدان شهری دنیا با مساحت 440.000 متر مربع (حدود 109 هکتار) ‏شناخته شده است که با این ابعاد میتوان برای 10.000.000 چینی خانه تهیه نمود.‏

این میدان با هزاران گل پر زرق و برق زیبا تزئین شده است و رقص پرچم کشور چین در باد و در میان لین گلها چیزی است که هیچ گردشگری ‏آن را از دست نمی هد.این میدان با بزرگ با بناهای متعددی مانند بنای قهرمانان سالن یادبود مائوتسه تونگ موزه ملی چین وتالار بزرگ خلق ‏چین احاطه و تزئین شده است که روزانه هزاران گردشگر را به خود جلب می کند.‏

در مرکز این میدان بنای یادبود قهرمانان کشور با 37.94 متر ساخته شده از سنگ گرانیت به یاد قهرمانان ملی چین چشم هر بیننده ای را به ‏خود خیره میکند.‏

برج معروف تیان آن من یا بنای ممنوعه در جنوب این میدان در سال 1417 در دوران سلسله مینگ (1644-1368) ساخته شده است که در آن ‏زمان بر اساس بیانیه ای مردم عادی از ورود و بازدید به این کاخ ممنوع شدند.‏

همچنین در جنوب میدان سالن یادبود مائو تسه تونگ اولین رئیس جمهور چین قرار دارد که بشدت توسط مردم چین مورد احترام و تحسین ‏است.این بنا در سال 1977 ساخته شده و دارای 3 قسمت متفاوت سامل سالن اصلی سالن شمال و جنوب می شود که جسد مائو تسه تونگ در ‏تابوتی بلورین در سالن اصلی به نمایش عموم گذاشته شده است.‏

در شرق این میدان موزه ملی چین که گنجینه بسیار بزرگی از تاریخ فرهنگ و تمدن کشور چین است قرار دارد.این موزه شامل بیش از ‏‏3.000.000 میلیون اثر تاریخی و 4500 مقاله و سند تاریخی است که تاریخ فرهنگ و تمدن درخشان چین را به نمایش می گذارد.‏

در غرب این میدان تالار بزرگ خلق چین قرار دارد که در سال 1959 ساخته شده است و مساحتی در حدود 170.000 هزار متر مربع را شامل ‏می شود.این بنا به دلیل برگزاری کنگره خلق چین به تالار بزرگ خلق نامیده میشود.این بنا یکی از ساختمانهای با شکوه میباشد که در بدو ورود ‏ستونهای بلند مرمر سفید با لوسترهای کریستال بزرگ چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.‏ ‏‏

‎جاذبه های گردشگری چین

 

منبع

...
نویسنده : ممود بازدید : 334 تاريخ : سه شنبه 2 بهمن 1397 ساعت: 17:24
چکیده : آهنگ های شاد... با عنوان : چرا باید کتاب بخوانیم ؟ بخوانید :

چرا باید کتاب بخوانیم ؟

عکس کتاب

یک مدرس ادبیات می‌گوید: خواندن برای داشتن ارتباط با جامعه ضروری است. مغز انسان نیاز به توسعه مستمر دارد و مطالعه به این توسعه کمک می‌کند تا قوه تخیل آدمی از همیشه فعال‌تر باشد و به سطح بالاتری از خلاقیت دست پیدا کند.

زهرا علی اکبری همزمان با هفته کتاب در یادداشتی ارسالی به ایسنا با عنوان «کتاب‌خوانی؛ ضرورت دنیای امروز» نوشته است: توانایی خواندن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی است که هر یادگیرنده‌ای به آن نیاز دارد تا در فرایند یادگیری خود چارچوب‌های تعلیمی را به خوبی پشت سر بگذراند. در واقع، خواندن برای داشتن ارتباط با جامعه ضروری است. مغز انسان نیاز به توسعه مستمر دارد و مطالعه به این توسعه کمک می‌کند تا قوه تخیل آدمی از همیشه فعال‌تر باشد و به سطح بالاتری از خلاقیت دست پیدا کند.
در دهه ۱۹۲۰ جامعه‌شناسان پس از پژوهش های متعدد متوجه شدند که یک فرد به طور متوسط یک پنجم از وقت خود را صرف خواندن می کند. در دهه های اخیر این مقدار از زمان، به خصوص در میان بزرگسالان، بسیار کاهش یافته است، اما با این وجود این که در عصر دیجیتال و فناوری اطلاعات هستیم و هر روز بر گستردگی فضای مجازی افزوده می‌شود،  اهمیت مطالعه و همچنین خرید کتاب‌ آنلاین در جوامع کاهش نیافته است. امروزه جامعه مدرن نیاز به افرادی دارد که چگونه خواندن و درک آن‌چه را خوانده‌اند می‌دانند و  می‌توانند از تمام اطلاعاتی که با لذت از خواندن به دست آورده‌اند،  استفاده کنند. علاقه به خواندن، تسلط بر تکنیک خواندن و عادت کردن به مطالعه روزانه  جزء ارزش‌هایی است که مردم را در درک عمیق‌تر از خود و جهان اطراف کمک می کند. کتاب خواندن مانند سفر است، ما را با دیگر فرهنگ‌ها و شناخت شیوه‌های زندگی آن‌ها آشنا می‌کند. با خواندن، یادگیری کلمات جدید، زبان ادبی، خزانه واژگان غنی می‌شود و دانش ما در مورد محیط اطراف،  ملت‌ها و فرهنگ‌ها، طبیعت، تاریخ و ... افزایش می‌یابد و  این نوع دانش  در درک بهتر جهان اطراف، خلاقیت و ایده‌پردازی کمک می‌کند.
از لحظه ای که شروع به تحصیل می‌کنیم، آموزگاران  شروع به آموزش مبانی خواندن می‌کنند. الفبای واژگان و صداهای منحصر به فرد هر حرف را یاد می‌گیریم و با گذشت زمان خواندن را فرامی‌گیریم. اما چرا خواندن را یاد گرفته‌ایم و کتاب خواندن تا این حد اهمیت دارد؟ آیا این مهارت صرفا برای توانایی خواندن نشانه‌ها و مسیرهای خیابانی، مطالعه کتاب‌های درسی و تست‌ها و... است؟ درست است که برای همه ما مهارت خواندن برای درک بهتر و ارتباط برقرار کردن با جهان اطراف است، با این حال، مزایای خواندن به مراتب فراتر از این‌هاست. در ادامه به بیان دلایل بیشتری  از اهمیت مطالعه  پرداخته می‌شود.
*از آنجا که کتاب‌خوانی دایره واژگان را توسعه می دهد، باعث بهبود و ارتقای مهارت های ارتباطی می شود و مهارت های  گفتاری را تقویت می کند و روان شناسی را توسعه می دهد و ما را قادر می سازد تا افکار و اندیشه هایمان را بهتر بیان کنیم.
*کتاب‌خوانی، رفع تشنگی  علاقه‌مندان  برای کسب دانش را ممکن می سازد  چرا که  کتاب ها پر از اطلاعات مفیدی هستند که به ما کمک می‌کنند تا دقیق‌تر، واضح‌تر، ماهرانه تر و بیشتر به ایده های جدید بپردازیم.
* با کتاب خوانی، سلامت مغز و فعال بودنش حفظ می شود.  پژوهشگران معتقدند که آدمی هرچه بیشتر بخواند، بیشتر ذهن خود را تحریک می‌کند، تحریک ذهنی خون را به مغز منتقل می‌کند و از بیماری‌هایی مانند زوال عقل و آلزایمر جلوگیری می‌کند. با خواندن، عملکرد شناختی و حافظه ما بهبود می یابد. با مغز سالم  و فعال  آدمی بیشتر قادر به تمرکز و توسعه مهارت های تحلیلی خود می‌شود.
*کتاب‌خوانی  کاهش استرس  و اضطراب را به دنبال دارد و  این اجازه را می‌دهد که خود را در دنیای دیگری غوطه‌ور سازیم و چون کتاب‌های زیادی در هر موضوعی در دنیا وجود دارد، هر فردی ممکن است کتاب کامل و دوست داشتنی خود را  پیدا کند و روح و روان خود را متمرکز ، راحت و به دور از اضطراب نگه دارد.
*کتاب‌خوانی خلاقیت را تحریک می کند واز طریق خواندن، تخیلی که سوخته است، دوباره فعال می شود چرا که  کتاب خوانی ذهن ما را با فرصت های جدید روبه‌رو می کند. حتی کتاب‌های غیرتاریخی و غیرداستانی مثلا  در مورد علم و فناوری، توانایی  و ظرفیت خلق و خلاقیت را برای تحریک ایده های ابتکاری و خلاقانه دارند.
 در کنار موارد یادشده که اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی را بیش از پیش گوشزد می کند نقش خانواده و بستر جامعه در فرهنگ سازی مطالعه بسیار مهم و حائز بررسی است. خواندن همیشه یک راه مطمئن برای به دست آوردن پایه‌های مثبت در زندگی یک کودک است. والدینی که مطالعه را به عنوان لذت و رضایت در نظر می گیرند و از اهمیت خواندن روزمره آگاهی دارند، الگوی  بسیار خوبی  برای فرزندان خود هستند. بدون شک کودکان آن‌ها علاقه و انگیزه بیشتری برای خواندن دارند و خواندن را به عنوان یک ارزش در نظر می‌گیرند، از خواندن لذت می‌برند و تصویر مثبتی از خود به عنوان خواننده دارند.  
امروزه دانشمندان بر اهمیت فضای احساسی مناسب در طول خواندن کودکان برای کسب تجربه شیرین تاکید می‌کنند. کودکانی که در حین خواندن فضای گرم و ایمنی را احساس می کنند، مشتاقند که این تجربه ها را مجددا داشته باشند، ابتدا به خواندن با اعضای خانواده علاقه‌مند می‌شوند و بعد به خواندن فردی علاقه دارند و تلاش می‌کنند مهارت های تمرکز خود را بهبود بخشند.
بر کسی پوشیده نیست که در بین آمار و ارقام های ملی و بین المللی ، ایران جایگاه خوبی در سرانه مطالعه ندارد و این می تواند علاوه بر خسران‌هایی که در فرایندهای آموزشی و فرهنگی دارد، جامعه را از مسیر توسعه و تعالی خود دور نگه دارد . خالی از لطف نیست که همراه با سیاست حذف مشق شب در آموزش و پرورش و روی آوردن به تکالیف مهارت‌محور،  برنامه‌ریزان و سیاستگذاران نظام تعلیم و تربیت ،  افزایش ساعات مطالعه دانش آموزان از همان دورایی ابتدایی تحصیل  را مدیریت کنند و در کنار تکالیف مهارت‌محور، تکلیف کتاب‌خوانی را اشاعه دهند. بی‌گمان تاثیری که کتاب‌خوانی بر افزایش مهارت‌های گفتاری و نوشتاری دانش‌آموزان می‌گذارد تکمیل‌کننده مطلوبی برای سایر تکالیف مهارتی خواهد بود.

منبع : ایسنا

...
نویسنده : ممود بازدید : 323 تاريخ : سه شنبه 2 بهمن 1397 ساعت: 17:18
چکیده : آهنگ های شاد... با عنوان : روش های تشخیص عسل طبیعی بخوانید :

در این مقاله از سایت آکا ایران شما را با روش های تشخیص عسل طبیعی آشنا می کنیم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

1- عسل طبیعی
عسل به شهد گل ها اطلاق می شود که زنبور عسل پس از تغذیه از گیاهان مختلف، آن را ساخته باشد. به بیان دیگرعسل ماده شیرین و غلیظی است که توسط زنبوران عسل از شهد گل ها جمع آوری شده و تغییر شکل می یابد و سپس در داخل سلول های مومی کندو ذخیره می شود.
زنبوران عسل دارای نیروی ذاتی هستند که گل های مفید را از غیر مفید تشخیص می دهند. آنها با علاقه فراوان سراغ تمام گیاهان طبی و گل های شفابخش می روند و عصاره آنها را گرفته و به بهترین شکل در اختیار ما قرار می دهند...

این عسل کاملاً طبیعی و سرشار از مواد غذایی و حیات بخش بوده و می تواند تمام نیازهای غذایی را برطرف کند، زیرا زنبور تمام املاح و ویتامین های موجود در گل را به شکل عسل می پروراند و آن را قابل جذب در خون می سازد.
از طرفی کیفیت عسل طبیعی چندین برابر بیشتر از عسل مصنوعی است که زنبور با آب و شکر تغذیه می شود.
2- عسل تقـلبی
هر گونه تغییری در عسل مانند افزودن یک سری مواد به آن، تقلب محسوب می شود. به طور کلی عسل تقلبی به دو روش تهیه و در سطح جامعه توزیع می شود.

الف) بخشی از عسل، تقلبی است
- با کمک زنبور
در این روش به وسیله تغذیه مصنوعی زنبوران با شربت قند و آبمیوه ها یا استفاده از عسلک، عسل مصنوعی یا تقلبی تهیه می کنند.
- بدون کمک زنبور
در این روش مستقیماً عسل طبیعی با مواد گلوکزی (شربت قند) و شیره میوه ها مخلوط شده و عسل تقلبی تولید می گردد.

ب) عسل صد در صد تقلبی است
در این روش عسل 100 درصد مصنوعی بوده و از شیره میوه هایی مانند خرما، توت و غیره یا از مواد گلوکزی (شربت قند)، مواد نشاسته ای و ... ساخته می شود که این عسل ها به هیچ وجه عطر و طعم عسل واقعی را ندارند.
عسل های مصنوعی تهیه شده از شیره میوه ها، دارای مواد و ترکیباتی مشابه عسل طبیعی هستند که از تغلیظ آب میوه ها به طریق مصنوعی و صنعتی به دست آمده اند.
این نوع عسل، بدون دخالت زنبور، از قند، نیشکر و میوه های شیرین مانند خربزه، هندوانه، کدو تنبل و خرما تولید می شوند. این روش در ایران متداول نبوده، ولی در بعضی از کشورها مرسوم است.

استانداردهای عسل:
استانداردهای عسل از کشوری به کشور دیگر متفاوت است که آنها را می توان در استخراج، عسل شکرک زده، عسل شان، شان با قاب کم عمق، بریده شده و یا کل شان عسل در نظر گرفت. سایر مواردی که در تهیه و تولید عسل اهمیت دارند، میزان قند، میزان رطوبت، طعم ، رنگ و عطر عسل می باشد
گاهی اوقات در توزیع و فروش عسل مواردی چون: یکنواختی رنگ، پاکیزگی برش، ظاهر شان و نحوه چینش و یکنواختی وزن نیز ذکر شده است.

راه های تشخیص عسل طبـیعی:
1- فروشگاه های معتبر
آسان ترین روش تشخیص عسل طبـیعی، خرید از فروشگاه ها و اشخاص معتبر می باشد که شما از سابقه فعالیت آنها در زنبورداری و یا تهیه و فروش عسل مطلع هستید.

2- میزان رطوبت
برخی افراد، میزان رطوبت عسل را به وسیله برگرداندن شیشه عسل و سرعت بالا و پایین رفتن حباب داخل شیشه، و برخی به وسیله میزان کش آمدن عسل اندازه گیری می کنند، ولی باید توجه داشت که این روش ها دقیق و مطمئن نیستند.

3- میزان تخمیر شدن
تمام عسل ها حاوی مخمرهای خوراکی بی ضرر برای انسان می باشند.
باید توجه کرد که عسل در زمستان به دلیل سرمای زیر 11 درجه تخمیر نمی شود. البته نگهداری عسل در دمای 38 درجه سانتی گراد نیز می تواند از تخمیر آن جلوگیری کند، ولی در دراز مدت به کیفیت عسل صدمه می زند، زیرا حرارت بالا کیفیت عسل را از بین می برد.
عسل با رطوبت بیش از 17 درصد بیشتر در معرض تخمیر می باشد. بعد از شکرک زدن، درصد تخمیر عسل افزایش می یابد.
تخمیر شدن مختص عسل های بسته بندی شده و صاف شده نیست، بلکه اگر شرایط مناسب باشد، عسل "شان" نیز تخمیر می شود.

4- مزه کردن
عسل طبیعی، علاوه بر شیرینی خاص، دارای مزه و طعم ویژه ای است که فقط در عسل وجود دارد و عسل های مصنوعی فاقد این نوع مزه می باشند. لذا افراد می توانند با مصرف زیاد و توجه دقیق به درجه خلوص عسل، حتی نوع عسل را از نظر گیاه مورد مصرف زنبور تعیین کنند، زیرا هر گیاه مزه خاصی به عسل می دهد.
باید توجه داشت که عسل مصنوعی بیشتر مزه شیرینی شکر می دهد تا مزه خالص عسل.

5- عطر و بوی طبیعی
اگر درپوش عسل مدتی بسته باشد، هنگام باز کردن درپوش حتماً بو و رایحه قوی و مطبوع عسل طبیعی را می توانید استشمام کنید.

6- سرعت حل شدن در آب
اگر عسل را داخل لیوان محتوی آب بریزید، چنانچه به صورت عمودی وارد لیوان پر از آب شده و در ته آن جمع شود و به سرعت حل نگردد، عسل مطلوبی است، ولی اگر عسل هنگام ریختن، در آب حل شود، از مطلوبیت و خلوص کمتر و رطوبت بالاتری برخوردار است.
با این وجود، هر یک از روش های فوق به تنهایی نمی تواند خالص بودن عسل را ثابت کند.
موفق باشید.

منبع : آکا ایران

...
نویسنده : ممود بازدید : 352 تاريخ : سه شنبه 2 بهمن 1397 ساعت: 17:12
چکیده : آهنگ های شاد... با عنوان : هزینه زندگی در روسیه بخوانید :

 

کشور روسیه با ۱۷،۰۷۵،۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت پهناورترین کشور جهان است. البته از لحاظ جمیعت هم با ۱۴۳ میلیون نفر جمیعت، نهمین کشور پر جمیعت است. به همین دلیل حدود ۱۶۰ قوم و ملیت در این کشور زندگی می کنند. در این مقاله شما به هزینه زندگی در روسیه به صورت دقیق آشنا خواهید شد.

زبان رسمی این کشور روسی است اما به دلیل تعدد قومیت ها زبان انگلیسی زبان دوم این کشور است. شایان ذکر است به دلیل وجود قومیت های متفاوت علاوه بر زبان های متفاوت، مذاهب بسیاری نیز در این کشور حضور دارند. از لحاظ اقتصادی این کشور وابسته به نفت و گاز است و از لحاظ هزینه زندگی مقرون به صرفه است به طوری که با ۷۵۰ دلار در ماه می توان زندگی مرفهی داشت.

آب و هوای کشور روسیه متغیر است به طوریکه گاهی به ۳۰ درجه زیر صفر می رسد و گاه تا ۴۰ درجه بالای سفر می رود. اما در کل به دلیل زیبایی خاص این کشور، و جاذبه های توریستی بسیار زیبا، افراد بسیاری خواهان مهاجرت به این کشور از طریق توریستی، تحصیل و کار هستند. موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز با مدیریت مهدی اصطهباناتی، راه را گشوده و تمامی تلاش خود رابرای هرچه سریع تر اعزام کردن عزیزان می کند.

اطلاع از هزینه زندگی در روسیه  و هزینه اقامت از مواردی است که مورد سوال افرادی متقاضی مهاجرت به روسیه یا تحصیل در این کشور می باشد، موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز از موسسات حقوقی برتر مهاجرت کشور راه ورود و مهاجرت به روسیه را از طریق کار و تخصص، مهاجرت به روسیه را از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، مهاجرت تحصیلی و همچنین ازدواج در روسیه فراهم نموده است. آب و هوای روسیه یکی از موضوعاتی است که سبب جذب بسیاری مهاجر به این کشور می باشد. مقاله هزینه زندگی در روسیه به کوشش همکاران ما در موسسه جمع آوری شده است.

هزینه زندگی و هزینه تحصیل در روسیه امری است که برای افراد متقاضی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیل آن هم این است که اگر فرد با هزینه ها آشنا باشد بهتر می تواند برای هزینه خود تصمیم گیری کرده و با آگاهی بیشتر اقدام به مهاجرت کند.به همین دلیل موسسه حقوقی توسعه گران مهر با ارائه جدول هزینه زندگی در روسیه متقاضیان عزیز را در این تصمیم گیری کمک می کند.

جزییات و ریز هزینه زندگی در روسیه

در این قسمت به بررسی ریز هزینه ها و قیمت ها در کشور روسیه + قیمت تور روسیه می پردازیم البته سوالاتی پیرامون قیمت و هزینه بلیط تا روسیه ، هزینه بهداشت و درمان درروسیه، هزینه دانشگاه، هزینه زندگی و تحصیل، هزینه مدرسه و هزینه ویزا روسیه مرتبط با این مقاله نمی شود و می توانید از آژانس های مسافرتی و همچنین سفارت روسیه سوال فرمایید ، امید است که مقاله هزینه زندگی در روسیه بتواند پاسخگوی سوالات شما باشد.

هزینه زندگی در روسیه

هزینه زندگی در روسیه

هزینه خوراک و غذا در روسیه

فست فود و رستوران

  • هزینه یک وعده خوراک در رستوران ارزان قیمت: ۷.۹۶ دلار
  • هزینه یک وعده خوراک در رستوران معمولی (دو نفر): ۳۰ دلار
  • هزینه یک عدد مک دونالد: ۴.۶۲ دلار

کافه و بار

  • هزینه یک فنجان کاپوچینو : ۱.۹۸ دلار
  • هزینه ۰.۳۳ لیتر نوشابه : ۰.۷۴ دلار
  • هزینه ۰.۳۳ لیتر آب معدنی : ۰.۵۰ دلار
  • هزینه یک بطری شراب : ۶.۰۹ دلار

 قیمت مواد غذایی سوپر مارکت

  • هزینه یک لیتر شیر: ۰.۸۳۰ دلار
  • هزینه یک قرص نان فرانسوی: ۰.۴۷ دلار
  • هزینه یک کیلو برنج : ۰.۹۵ دلار
  • هزینه یک شانه تخم مرغ : ۱.۱۲ دلار
  • هزینه یک کیلو پنیر محلی: ۶.۴۰ دلار
  • هزینه یکی کیلو گوشت سینه: ۳.۷۰ دلار
  • هزینه یک کیلو گوشت ران : ۶.۶۵ دلار
  • هزینه یک بسته سیگار : ۱.۴۵ دلار

میوه و سبزیجات

  • هزینه یک کیلو سیب: ۱.۳۱ دلار
  • هزینه یک کیلو موز : ۱.۰۸ دلار
  • هزینه یک کیلو پرتقال : ۱.۲۸دلار
  • هزینه یک کیلو گوجه : ۱.۹۶ دلار
  • هزینه یک کیلو سیب زمینی : ۰.۵۴دلار
  • هزینه یک کیلو پیاز : ۰.۵۱ دلار

هزینه ایاب و ذهاب و حمل و نقل در روسیه

  • بلیط مترو : ۰.۴۰ دلار
  • تاکسی: ۲.۰۷دلار
  • تاکسی تا یک کیلومتر: ۰.۲۵ دلار
  • تاکسی تا یک ساعت انتظار: ۵.۳۰ دلار

ورزش و تفریح

  • هزینه ماهانه باشگاه بدن سازی: ۳۲.۹۴ دلار
  • بلیط سینما : ۵.۰۱ دلار

هزینه و قیمت پوشاک در روسیه

  • یک شلوار جین : ۶۵.۷۶ دلار
  • یک دست لباس ورزشی: ۳۷.۸۸ دلار
  • یک جفت کفش نایک : ۶۹.۶۷دلار
  • یک جفت کفش چرم مردانه: ۸۵.۸۴ دلار

قیمت یا هزینه اجاره خانه در روسیه

  • اجاره آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر : ۴۹۶.۴۳ دلار
  • اجاره آپارتمان ۱ خوابه در حومه شهر : ۳۳۵.۵۶دلار
  • اجاره آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر: ۹۱۳.۶۹ دلار
  • اجاره آپارتمان ۳ خوابه در حومه شهر : ۵۸۳.۷۴ دلار
  • قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر : ۱.۶۹۸.۸۷ دلار
  • قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر : ۱.۱۱۲.۶۵ دلار
منبع : estahbanaty
...
نویسنده : ممود بازدید : 375 تاريخ : سه شنبه 2 بهمن 1397 ساعت: 16:22

لینک دوستان

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :